Kirándulásaink

Kirándulásaink 2008-ban

Kirándulásaink 2007-ben

Kirándulásaink 2006-ban

3 napos buszos kirándulás Tokaj, és környékén

A kirándulás 2021 augusztus 20-tól, augusztus 22.-ig tartott. Az indulás 20.-án reggel, az egyesület által bérelt kisbusszal történt meg. Utunk Tokajba zökkenőmentes volt. Ott felsétáltunk a Kopasz- hegyre ahonnan gyönyörű kilátás tárult elénk a környékre, ezáltal a Bodrog- Tisza csatlakozásra is. A Kopasz- hegyről röviden: magassága : 512m, főként borászati célokra használják, de kitűnő hely egy könnyű panorámatúrához. Felépítése: vulkáni,-és üledékes kőzetekből áll A lefelé vezető úton beiktattunk egy szerény borkóstolót is, amelyre a hegy lábánál lévő pincészetben kerítettünk sort.

Este a szállásunkon egy kellemes bográcsparti keretében tartottunk egy csapatos ismerkedő estet. A második napon kora délelőtt, szintén busszal indultunk a következő helyszínre, ami a Megyer- hegyi tengerszem volt. Ide a központi parkolóból egy laza sétával jutottunk el. Felérve, gyönyörű kilátás tárult a szemünk elé. Itt volt vásárlási lehetőség, és bárki kedvére sziesztázhatott, az elhelyezett padokon, a víztükörben gyönyörködve. Viszont a vállalkozóbb szelleműeknek tudtunk biztosítani VIA FERRATA felszereléseket (ezeknek a bérlésére a helyszínen is van lehetőség) és ők kipróbálhatták magukat a különböző nehézségű,-és erőnlétet igénylő vasalt sziklautakon. Innen, miután mindenki kipihente magát nagyjából fél óra alatt felsétáltunk a Megyer- hegy legtetejére a kilátóhoz, amit megmászva ismét leesett az állunk a Zemplén szépségeitől.

Ezek után az utunk lefelé a parkolóba, majd Sárospatakra vezetett, ahol táborfoglalás után, megnéztük a Sárospataki Várat. A 16. századi Rákóczi- vár, a mai napig gyönyörű formáját mutatja, egy igazi történelmi különlegesség. Az estét ki- ki további városnézéssel, vagy hullócsillag leséssel töltötte.
Az utolsó napon egy igazán különleges programmal készültünk. Délelőtt egy vízvédelmié, és vízbiológiai előadást hallgathattunk meg, egyenesen a Bodrog partján. A nap további részében indián kenukkal lehetett kipróbálni a vízisportok világát. A Bodrog, mivel élővilága rendkívül gazdag, sok váratlan dologban lehetett részünk. Mindenki kifáradva, de jókedvűen tért vissza a kiszállást jelző stégre. Innen már csak Budapestre igyekeztünk vissza, ahol elbúcsúzva láthattunk az arcokon, hogy mindenkinek egy nagy élmény volt.

Reméljük, hogy mindenki jól érezte magát, és lesz még alkalmunk együtt kirándulni.

Kattints a képre a galéria megtekintéséhez:

RÁM- SZAKADÉK - VADÁLLÓ- KÖVEK - PRÉDIKÁLÓSZÉK - 2021

Túra hossza: 22 km Túra nehézsége: Közepesen nehéz, gyakorlott túrázóknak Utunk a Dunával egy szintben lévő Dömösi parkolóból vette kezdetét, ahonnan néhány perc aszfalton való gyaloglás után elértük Dömös falu központját. Innen egy erdészeti úton sétálva gyönyörködhettünk a patak, és a táj szépségében. A következő leágazásnál letértünk jobbra, be a Rám Völgybe. Kb. 20 perc laza séta után elérkeztünk a Rám- szakadékhoz. A szakadékkal egy unalmasnak nem mondható, mászással és egyensúlyozással egybekötött utat tudhattunk magunk mögött. Ezután egy lejtős szakaszon vezetett az utunk, aminek végében visszaértünk a kiinduló leágazáshoz. Itt pár szem energia után belevetettük magunkat a végeláthatatlanul meredek ösvénybe. A hosszú kaptató jutalmául megláttuk a Vadálló - kövek csoportjának első halmazát. Itt egy kicsit megpihenve, folytattuk utunkat a sziklás ösvényen felfelé, ahol (szintén folyamatosan emelkedve) eljutottunk a Kövek következő csoportjához. A csodaszép tájban gyönyörködve élveztük napsütést. A pihenő után újabb dombok megmászásával teljesítettük a Vadálló- kövek csodálatos, sziklákkal tűzdelt útját. Háromnegyed óra dombmászás után megpillantottuk a Prédikálószéki kilátót mely a 639 méter magas hegyen található. Ebből energiát merítve értünk föl a csúcsra, ahol egy gyors szusszanás után már a kilátó tetejéről szemléltük a csodás Dunakanyart és a környező hegységeket. Innen az ebédünket elköltve, energiával telve indultunk le a hegyről. Innentől már folyamatos lejtmenetbe, erdőkön és réteken keresztül, kanyarogva vezetett le utunk a kiindulóponthoz. A túra befejezéséül lesétáltunk az autóktól 50 m-re lévő Duna partra és a kezünket felfrissítve, a túra pillanatait visszaidézve köszöntünk el egymástól, és indult mindenki haza.

• Vissza az oldal elejére •
motoros,buszos,gyalogtúra,túrák,túra,kalandtúra,kalandnyaralás,erdély,fogarasok,torockó,bihar,pádis,jád,biharfüred,révi szoros,gerinctúra,nagy bihar,bihar füred,ponorás barlang,próba körút,szelek barlangja,vigyázó
Bor, borászat, borászok, gasztronómia, vendéglátás, receptek, sok videó -val. Különleges, érdekes emberekkel készült riportfilmek, erdély, szállás